program de educație cinematografică

Filmele propuse elevilor claselor V-VIII aparţin unor regizori provenind din mai multe ţări – România, Franţa, Germania, Cehia, Israel – oferind perspective influenţate de culturile în care s-au format aceşti oameni şi detalii legate de specificul artei cinematografice din diferite teritorii.

Subiectele sunt variate – unele tratează probleme comune trecerii în adolescenţă. Astfel, 400 de lovituri descrie drama unui tânăr inadaptat din cauza ignoranţei părinţilor, Intimate Grammar prezintă revolta unui copil împotriva maturizării şi eforturile pe care el le face pentru a-şi face prieteni.

Good Bye, Lenin şi Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii îşi raportează eroii la lumea înconjurătoare: primul prezintă eforturile lui Alex de a-şi proteja mama de schimbările care se petrec în societate pentru a o feri de un şoc fatal, iar al doilea tratează căderea comunismului văzută prin perspectiva unei tinere de liceu şi a fratelui ei de 7 ani.

Lumea fabuloasă a lui Jules Verne schimbă puţin macazul tematicilor celorlalte filme şi ne evocă invenţiile fascinante ale secolului al XIX-lea, plasate în întâmplările romanului În faţa steagului a lui Jules Verne.

Parteneri